April 26, 2012

[Cerpen] From Zero To Hero

Halooo!!!!
akhirnya bisa ngepost lagi, walaupun post kali ini agak maksa gimana gitu karena sbenernya ini cerpen yang uda lama terpendam hoho. daripada kebanyakan basa basi di depan, mending baca dulu cerpennya, yang kangen tulisan gw, nanti setelah selesai cerpen, gw ngomong lagi kok (dibawah cerpen) ;;) *pret.

From Zero To Hero

Hi, my name is Derick, usually on call Rick. I am 17. I want to tell you a story about me.

When I was 13 years Old. In my elementary school, I just fucking idiot coward who can’t do anything. In my first day of Junior High School, my school told all student to come to school on Saturday to choose what extracurricular would they like.

On Saturday morning, I came to school and looked around the school to see some extracurricular. My step was stopped when I look at basketball extracurricular. I was so excited for this extracurricular, and finally I chose basketball for my extracurricular.

The next two days, I woke up and went to school. That day is the first day for basketball extracurricular. I got a basketball shirt that read number four. Everybody said that number four is unlucky number. But, who’s cares? I didn’t really care about it. I was so happy. I hope that my all friends will happy too.
But the reality is not as beautiful as what I expect. My friends weren’t like me, they ignored me and they laughed at me because I couldn’t shoot the ball well  and I couldn’t dribble the ball well. But, I didn’t give up. I practiced all the day.

One week later, I showed my skill at extracurricular, my friends still ignored me. But, my Teacher , Mr. John asked me to join my School’s core team. He said that I have hope, I practiced everyday so He like my way. Core Team is the main team of my school. Core Team will join the tournament from other school , cup and etc.

Three months later,  my school team was invited to join Saint James Cup. This is my first time join the competition after doing many exercise with my team. Little nervous attacked me, but I believe my team can win this competition.

This was the first elimination round , and I think it is easy to beat the opponent. At the begin, I was enjoy and relax with this game. But, now our scores are same and there are only five minutes left! My team's defense start decreasing. But, I am not, I still hope to win. Stay to focus, to get the ball.

Finally I get the ball, but I'm still in the middle of the field. It's impossible to me to put the ball into the basketball hoop because there are only 15 seconds left! With all my fears, I shoot the ball. The ball was in! my team score was increasing, all of the audience gave applause to me. I was really happy, but my friends still ignored me.

two days after that victory, either because of what my teacher fire me from the team. He Says, I cheated at the game, my friends saw me cheat . Is it possible all this bad luck was because of that number? Argh, I shouldn’t believe that myth. Finally, I accepted that slander to me sadly. eventhough I quit from the core team, I exercised either at extracurricular or play by my self.

My school went to Grand Final Basketball cup, whenever I was slandered, I always watch all my school core team. Edward, One of the member saw me in the rows of audience.  Accidentally my friend, one of the member of the core team didn’t come. Edward told me to help the core team to play at the Grand Final. Maybe, Edward and the others told me with compulsion. I was really happy, finally my friends accepted me. 
The Grand Final was ended, and my team became the winner.

Since that days, finally my friends confessed their mistake and ask me to join the core team.

---------------------------------------------
Tentang Cerpen ini :
Berawal dari koko gw yang tiba tiba masuk ke kamar gw dan nyuruh gw gambar orang lengkap dengan tempatnya, akhirnya gw menggambar manusia yang memakai baju bertuliskan angka 4 dan sedang bermain basket.(koko gw emang sering nyuruh gw ngerjain tugasnya-_-)

Tiba tiba, keesokan harinya dia malah nyuruh gw bikin cerpen dalam bahasa inggris tentang gambar yang kemarennya gw buat. kemudian gw pun langsung shock.

gimana gak shock? mana pernah gw bikin cerpen dalam bahasa inggris._.
apalagi, dengan gw yang biasanya cerpen nya tentang cinta cinta-an, tapi kali ini, uda keburu gambar orang maen basket._.

Tapi, akhirnya terbentuklah cerpen ini dengan beberapa bantuan buat gw...

judul dan tema nya di berikan oleh seseorang -yang gw yakin ga bakal mau di sebutin namanya disini- dan gw pun juga ga mau nyebutin namanya HEHEHEH.
dan, karena gw gak terlalu pinter dalam bahasa inggris, cerpen ini juga ikut dibuat oleh Anchilia sahabatkuuuhhh..

dan sesuatu bangettt, karena cerpen ini mendapatkan nilai 9 dari guru koko gw hueheuheu 

--------------------------------------------

cukup sekian tentang cerpen tadi, sekarang aye mau menyalurkan sedikit bakat bawel gw hihihihi..

 gilak yaahh, uda lama gak buka blog tau tau blogger jadi aneh sangat. warna oren putih begini @_@ jadi keder sendiri huehueheuheu...

oiya, sebelomnya maaf karena gw juga jadi gak pernah blogwalking back, wekekekek.
kalo kalian baca post gw dari yang terakhir, pasti kalian bisa langsung menyimpulkan sendiri kalo gw skrg lagi sangat gak niat buat meng-update blog wkwkwk. kesimpulan itu sangat tepat hehehoho....

makanya mungkin di post selanjutnya pun gw cuma bisa nge post cerpen cerpen gw dan sedikit kebawelan gw di awal/akhir cerpen. (Daripada gak ada post sama sekali? :P) 

udah ah, gw gak tau mau ngomong apaan lagi, bener bener gak ada ide huehueheu..
jadi saya cukupkan post kali ini,

oiya, uda akhir April yaah?! ((*,*))
semoga di bulan Mei nanti, bakal jadi bulan yang sangat mengesankan yahh :')

oke oke cukup, sekian post yang agak gak niat ini, sampai jumpa di lain waktuuu. semoga gw jadi niat nge post lagi yahhh :3

3 comments:

  1. Awkwkwakwakwk bulan yang mengesankan...

    ReplyDelete
  2. tania: abis apa dong kalo bukan mengesankan? wekekkeek
    anchi: pret iyalah bagus, hasil karya anda sendiri :p

    ReplyDelete